Uppdatering

Efter poncha springs så kom Marshall pass som är ett av dom större pass vi skall över.
Väl nere i sargents så lånade jag och Eddie en dator för att uppdatera gps:Erna med omdirigeringen pga eld i New Mexico. Sökte boende på ranch i källaren garrita. Hittade inte rätt så jag körde med pannlampa under stjärnorna. Det blir mörkt tidigare här än hemma, var framme i del norte vid halv elva?

Nästa dag stort pass igen Indiana pass vilket jag tror är resans "höjdpunkt" 11910 feet. Sedan via platoro, där det var 3 andra TDare som jag inte träffat tidigare. Brett som låg och sov efter att antagit en matutmaning, mark som hade en ispåse på nacken och så en person till. Sedan in i New Mexico och camping på brazos ridge. 

Idag den alternativa rutten på grund av brand. Stopp i tres piedras för bästa burrito hittills, beställde en till. Sedan via vallecitos som är känt för sina hundar som jagar cyklister. Idag var det lite regn och åska när jag körde igenom så de flesta hundar låg nog och tryckte. Endast 2 kom fram och hälsade. Nu på Abiquiu Inn. Har badat badkar och klippt naglarna. Lite som spa.

Kommentarer

  1. Spa låter bra. Ingen björnspray på vovvarna? Redan i New Mexico! Bara nedför mot mål nu då? Kör försiktigt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick prata med 2 vovvar idag. Dom såg arga ut och sprang ikapp mig i pueblo pintado. När jag inte försökte köra fort då var det inte intressant längre. Har kvar sprayen...

      Radera
  2. Nu är du ju nästan framme! Njut av allt. Grymt jobbat / Anders

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Abiquiu till Cuba

Grants - beaver head work station - silver city